Een geliefde vorm van reclame is lichtreclame. Het dient immers als visitekaartje van je bedrijf en geeft bezoekers en omstanders hun eerste indruk. Daarom moet de verlichte reclame onderscheidend zijn en overeenkomen met het merk van het bedrijf. Nog steeds niet overtuigd van lichtreclame? Meer mogelijkheden lees je in dit artikel.
De voordelen van lichtreclame
Naamsbekendheid is van vitaal belang, zoals elke ondernemer weet. Je bedrijfsnaam kan dag en nacht gezien worden door het inzetten van lichtreclame. Daarnaast, als je verlichte reclame gasten of klanten de juiste weg wijst, is je organisatie ook eenvoudiger te herkennen. Als je kiest voor professionele lichtreclame, kies je voor lichtreclame met eersteklas LED-verlichting, die duurzaam en zeer energiezuinig is. Als je wilt, kun je de lichtreclame ook combineren met neonverlichting om extra op te vallen
Een professionele uitstraling
De buitenkant van het gebouw is het eerste wat klanten van je bedrijf opvalt. Nog voordat iemand binnenkomt, is de eerste indruk al gemaakt. Daarom is een fatsoenlijke buitenkant cruciaal, omdat die dient als visitekaartje van je bedrijf.
Grotere bekendheid van het merk
Zowel overdag als ’s nachts kunnen mensen de gevel en de verlichte reclame zien. Je kunt de aandacht van mensen trekken door verlichte of op de gevel aangebrachte reclame te gebruiken. Staat het gebouw in de buurt van een belangrijke straat? Dan is dit nog nuttiger! Hoe groter het bereik en hoe meer mensen zich bewust zijn van je merk, hoe meer mensen het gebouw passeren.
Verbeterde vindbaarheid
Daarnaast dient verlichting en gevelreclame het doel van het verbeteren van de zichtbaarheid. We hebben allemaal wel eens de frustratie ervaren van het proberen te vinden van een bepaald gebouw wanneer je voor het eerst een nieuwe locatie bezoekt. Je ontdekt het juiste gebouw pas na drie keer dezelfde straat op en neer te rijden. Een hoop frustratie die gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door gebruik te maken van licht- of gevelreclame. Door eenvoudig te vinden te zijn kom je ook professioneler over.